MOBO har inngått samarbeid med Klare Inkasso

Randi Kristin Lysgård
13.03.2024

I den forbindelse har vi bestemt å flytte forfallsdato på månedlige felleskostnader til den 20.for alle våre boligselskap f.o.m april 2024.

Feil eller spørsmål om purring/inkassobrev?
Hvis du har spørsmål vedrørende purring/inkassobrev, ber vi deg kontakte Klare Inkasso på tlf. 75 40 36 00 eller epost til kundeservice@klareinkasso.no. 


Klare Inkasso har en egen selvbetjeningsportal på sin nettside www.klareinkasso.no hvor de som har utestående krav kan logge seg inn å få oversikt over restansen og kunne foreta innbetalinger. 

Info om Digipost
Klare Inkasso sender ut sine formelle, lovbestemte varsler på Digipost til alle som har denne tjenesten. I den forbindelse ønsker vi å informere litt om Digipost, og minne om at de som har opprettet en digital postkasse må sjekke denne jevnlig.


Før Klare sender inkassovarsel, sender de ut SMS etter 8 dager til de som er registrert med et kvalitetssikret telefonnummer. Hvis du har mottatt et inkassovarsel, men ikke SMS, kan dette skyldes at telefonnummeret vi har registrert på deg ikke står i ditt navn.


Øvrige varsler sendes på Digipost til alle som har denne tjenesten. Har du ikke Digipost, vil varslene sendes som ordinær post. Digipost er en digital posttjeneste levert av Posten Norge, og man har samme plikt til å sjekke sin Digipost-kasse som sin vanlige postkasse utenfor hjemmet. Du som Digipost-bruker kan velge å motta varsel hver gang du mottar ny post. Velg i så fall varsling på e-post. Du kan også laste ned Digipost-appen på mobilen.

 
Klare foretrekker å sende varsel på Digipost, da dette er raskere, tryggere og mer sporbart enn vanlig post. Er du over 75 år vil du uansett få en siste påminnelse sendt som ordinær post.


Er du i tvil om du har Digipost? Prøv å logge inn på digipost.no med din bank-id.